Kullanıcıların video içeriklerinde ilgi çekici noktalara hızlıca ulaşmalarını sağlayacak olan bu özellik, Mart ayında test aşamasına alınmıştı. Kullanıcıların izleme alışkanlıkları ve yapay zeka tahminleriyle belirlenen bu özellik, şimdi beta aşamasını geçti ve şu anda yalnızca Android platformunda Premium kullanıcılar için erişilebilir durumda.
Bu özelliğin amacı, videoların reklam dolu başlangıçlarını atlamayı kolaylaştırmaktır. Ancak, şu an için yalnızca ABD’deki İngilizce videolarda kullanılabilmektedir. Bu adım, muhtemelen YouTube Premium‘a geçişi teşvik etmek amacıyla atılmış bir adım olarak görülebilir.
‘Jump Ahead’ özelliğini kullanmak oldukça basit. Ekranın sağ alt köşesindeki ‘Jump Ahead‘ düğmesine çift tıklamanız yeterlidir. Bu düğmeye tıkladığınızda, ‘Sıklıkla atlanan bölüm geçiliyor’ şeklinde bir mesaj alırsınız. Yani, sadece 10 saniye ileri atlamak yerine, genellikle atlanan bölümler otomatik olarak geçilir.
Bu özellik, detaylı izleme verileri ve kullanıcı izleme alışkanlıklarıyla eğitilmiştir. Dolayısıyla, YouTube, kullanıcıları ilgilendiren belirli noktalara yönlendirmek için yapay zekâyı kullanmaktadır.
Ayrıca, ‘Jump Ahead‘ özelliğine ek olarak, YouTube aynı zamanda Premium kullanıcıların bir video hakkında belirli sorular sormasını veya ilgili içeriği bulmasını sağlayan yapay zeka destekli bir ‘Ask’ düğmesini de test etmektedir.
YouTube Premium kullanıcıları, her iki özelliği de youtube.com/new adresinden test edebilirler. ‘Jump Ahead’ özelliğini 1 Haziran’a, ‘Ask’ özelliğini ise 21 Mayıs’a kadar aktifleştirip deneyebilirler.